Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Spritnye Vectron-tog samler støv: Lidt mere end halvdelen er (Jernbanen i dag)

af Per Holm @, nær 133 m perronlængde på strækn. 880, fredag 21. januar, 2022, 22:40 (118 dage siden) @ FutKaj
redigeret af Per Holm, fredag 21. januar, 2022, 23:29

Der er spor spærring i mellem Ølby og Køge Nord - der er ikke kontakt

Det har sikkert noget at gøre med signal systemet - Køge til Roskilde er ERTMS strækning - men det skal løses inden K23 kan blive en realitet

Det bliver det jo også, det står skrevet I Anlægsplan 2030. Når der tændes for ERTMS på strkn. 6 bliver hele det hjørne sammenhængende, Kystbanen bliver forlænget til Køge (og Næstved) medens det bliver tilladt at benytte køreledningsanlæget på strkn. 4.

Hvis der skal bruges 8 stammer Nivå - Næstved er det ikke hele 8 ekstra stammer. Der spares jo nogle ind fra den nuv Nivå-kørsel.

--
... og i øvrigt mener jeg at al skifte mellem transportmidler bør være hurtigt, kort, i læ, niveau-delt og tørt, såvel for fritgående som for hjulunderstøttede (med barnevogn, kørestol eller rollator) rejsende.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Gørlev Sukkerfabrik
Gørlev Sukkerfabrik

I 1911 stiftede en kreds af sjællandske landmænd Sukkerfabrikken Vestsjælland A/S. Her er historien om Gørlev Sukkerfabrik og det tilhørende omfattende banenet på over 87 kilometer smalspor, der blev befaret af 7 damplokomotiver og 7 diesellokomotiver.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak