Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Avatar

Det kan / må en steward (Generelt)

af metrohenrik ⌂, Ringsted, 23/2 2022, 08:58 (791 dage siden) @ thomastog

Det er langt bedre at stewarden er på perronen, hvor der kan hjælpes mere fleksibelt.
Skal stewarden styre dørene, skal vedkommende placeres forrest i toget, uden mulighed for at se ned lang toget.


Så alle døre lukker altid samtidigt ? Det er ikke sådan at forreste dør forbliver åben, og lukkes i anden omgang ved manuel/steward betjening ? Der skulle man måske se på, hvordan det er løst andre steder.

Alle døre lukker samtidig.

Det kan til gengæld kontrolrummet, via kamera.


Det går nu meget godt hos S-tog, med at overskue dørlukning, en enkelt mand med op til 170 meter tog ;-) Også med manuel betjening, hvor lkf går ud på perronen og lukker alle døre undtagen forreste, som lukkes bagefter fra førervinduet.

I S-tog har føreren et vindue i siden af toget. Det er der ikke i et metrotog.

--
Venlig hilsen
Henrik Værum Høgh


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Svenska-lok
Assens Sukkerfabrik
Assens Sukkerfabrik

De danske Sukkerfabrikker opførte i 1883-84 Assens Sukkerfabrik, der i over 100 år var en stor og vigtig arbejdsplads i Assens. Læs i denne artikel om fabrikkens historie med fokus på roebanesystemet og de lokomotiver, der befarede det.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak