Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Det kan / må en steward (Generelt)

af larsht, 19/2 2022, 17:18 (796 dage siden) @ krabsen

Den eneste kørselsform vi planmæssigt må køre med passagerer i er AUTO. (Fuldautomatisk)


Så I har ikke samme mulighed som f.eks. DLR i London, der kan skifte til manuel kørsel på en kort delstrækning?
Det sker f.eks. ved store messer i London Excel, hvor der er brug for længere ophold ved de standsningssteder, der ligger i forbindelse med Excel.


Der er ikke perrondøre på DLR


Korrekt - og..?

Tilstedeværelsen/fraværet af perrondøre har vel ikke indflydelse på, om toget kan/må fremføres manuelt..

Du nævner selv store messer hvor der må antages at være mange mennesker på perronerne. Deraf smart at have en forrest til at bremse og/eller køre langsomt

Afgangsproceduren står "stewarden" for på DLR, så han/hun styrer selv standsningstiden uanset om man sidder forrest eller er ved en dør som normal procedure foreskriver


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Gastoget
Gastoget

Under 2. Verdenskrig kørte flere motorvogne og -lokomotiver fra både DSB og privatbanerne på naturgas. Denne artikel om DSBs forsøg med naturgasdrift stammer fra Vingehjulet nr. 2/1946 og er skrevet af Trafikassistent K. F. Fauerschou, Struer.

Læs mere
DSB MX1022

Jernbanebøger

Oplev Europa med tog

Oplev Europa med tog. Pris 210 kr.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak