Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Det kan / må en steward (Generelt)

af Flemming Jakielski, Rødovre, 26/2 2022, 17:55 (761 dage siden) @ larsht

Historien er desværre fyldt med eksempler på at voldsomme ting er sket, fordi et menneske har blandet sig i et system der er sat i verden til at forhindre uheld.
"Det går nok", eller lignende sætninger.


Lindevang......

Fint nok at henvise til et tidligere uheld. Der har bare aldrig været oplyst, hvad der egentligt skete udover en afsporing ved Lindevang. Det er derfor svært at forholde sig til udsagnet om at en person har været involveret. Metroen er førerløs, så en mulig fejlbetjening må givet vis ligge et andet sted. Men heller ikke Havarikommisionen ser ud til at have skrevet noget om hændelsen. Så det ligner noget, der er blevet skjult.

Flemming J


Skal vi ikke bare sige at lige dette tog ikke var førerløst da afsporingen skete.......

Jamen dog. Ny oplysning for mig. Du lyder som en Metromand. Jeg kan desværre ikke svare dig direkte, da du er en af de mange, der ikke har en kuvert ved dit navn. Jeg lader derfor sagen stå her.

Flemming J


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Tagcloud

nattog liggevogne sovevogne spisevogne barvogne postvogne rejsegodsvogne styrevogne dobbeltdækkervogne remise maskindepot station banegård hovedbanegården IC2 IC3 IC4 godstog persontog materieltog arbejdstog Nærumgrisen veteranbaner jernbanefotos jernbanebilleder Movia rangerlokomotiv havnebane industrispor skinnebusser Øresundstog intercity intercitytog intercitylyn tog DSB Arriva Lokaltog

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak