Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Avatar

7-11 fakta (Generelt)

af Morten Beck, Græsted, 4/2 2012, 11:01 (4466 dage siden) @ T. Rithmester

Hej Thomas

Jeg vil gerne indskyde en bemærkning omkring det med tankstationerne nu til dags i DK. Nu ved jeg ikke om du er den lykkelige ejer af en ny/nyere bil, eller om du har en der er ca. 15 år eller ældre. (De sidstnævnte er lettest at gøre noget ved, hvis man ejer lidt snilde)

Bare det at skifte pære foran eller bag på en bil i dag, det er desværre blevet en opgave som nærmest råber på et værksted og en mekaniker. Det er stadig muligt selv at skifte f,eks pærer på sin bil, men der er også rigtig mange af slagsen der er helt umulige. Medmindre man selv orker at afmontere kofangere, eller ønsker at få flået fingre eller arme til blods i forsøget på at skifte pæren uden at afmontere noget andet end hætten der beskytter bagsiden af lygten.

Jeg taler af erfaring, da jeg til dagligt servicerer værksteder i DK med reservedele til danskernes voksende bilpark. Og man ser nogle ting når man kommer på værkstederne;-) Ingeniørerne tænker ikke så meget på mekanikeren, når der efterfølgende skal laves noget på bilen..

Så det med tankstationerne kan ikke rigtig bruges i sammenligning med DSB og deres billetsalg.

Det var et sidespring af de store, undskyld. Det skal ikke ske igen;-) :-)

--
[image]


Venlig hilsen

Morten Beck


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak