Google Translate. Rumänska erfarenheter av IC2 (Generelt)

af bengt, lørdag 05. oktober, 2019, 16:59 (17 dage siden)

I dag forsøger vi at komme med en teknisk og logisk forklaring på den virkelige situation på stedet relateret til udnyttelse af IC 2-biler i Rumænien. Vi kopierer / indsætter ikke redaktionelt, og du bliver heller ikke fyret af nogen virksomhed i feltet. Jeg forventede netop at rejse med IC 2 under alle mulige trafik- og klimaforhold.

Når du fjerner en jernbane-, skibs-, luft- eller landbil efter 5-7 eller flere års parkering, skal du følge visse trin for genaktivering. Hovedsageligt udskiftes alle forbrugsstoffer, frostvæske, bælter, slanger, frioner og revisioner af klimaanlæg, generatorer osv. Operationer, som vi ikke har nogen bekræftelse af, at de blev udført i Rumænien.

Efter at have konsulteret et par rapporter om analysen af ​​de mangler, der er konstateret ved udnyttelsen i Danmark, kom jeg til den konklusion, at sandheden er et sted i midten, de problemer, der opstår på grund af nogle design lækager, fra producenten og udnyttelse af DSB. Problemerne var ikke alvorlige, men mindre, da de fundne løsninger til afhjælpning var blandt de enkleste, andre anbefalede støddæmpere, olier eller fedt, fleksible slanger i stedet for stive metalrør, yderligere metalstøtter og hyppigere kontrol / kontrolintervaller.

Problemerne i Rumænien (de fleste), som forklaret ovenfor (problemer, der ikke blev fundet i ATC-æraen), begyndte at dukke op i begyndelsen af ​​sommeren. Derefter begyndte vi at konsultere grafer, statistikker og klimatiske situationer for Danmark, da alle spørgsmålstegn relateret til IC 2 forsvandt.

Gode ​​mennesker, IC 2-bilerne er fremragende som komfort for passagerer, men de var IKKE designet til Rumænien. I Danmark har vi sjældent sommertemperaturer over 23 * C, i Rumænien har vi sjældent under 23 * C natten om sommeren, dagen ofte i 3 måneder eller mere falder temperaturen ikke under 30 * C, og herfra har vi en masser af problemer.
Alt starter fra klimaanlægget, som ved udetemperaturer over 30 * C tvinger generatorerne under vognene, når de er uden for 30 * C, og toget er fuldt, generatorerne når deres grænse, og sikkerhedssoftwaren stopper dem, og opfatter overbelastningen. som en mangel. Herfra starter problemer og skandaler, fordi dette er romanen, hvis generatorerne stopper, det samme sker med airconditionanlægget, overskygget af det store antal passagerer, nogle gange større end antallet af sæder i toget. Når generatorerne stopper på grund af software, der opfatter deres overbelastning som en defekt, flytter systemet dine invertere til neutral eller værre i den modsatte retning.

En sådan sag skete i Eforie Sud i sommer, da generatorerne stoppede (samme klima), og inverterne blev skiftet til den neutrale position og den anden i modsat retning af DMU-administrationscomputeren, hvis driveren ikke var forsigtig. , den IC 2, og nu tror jeg, han sad fast i Eforie Sud. Vores held blev derefter kaldt togpersonalet, der formåede at nulstille systemet i hver station i forholdet Mangalia-Constanta, ellers var vi der.

For at undgå de problemer, der hidtil har vist sig, findes der løsninger som at udskifte generatorer med mere magtfulde, men uden investeringer i vedligeholdelse er disse biler også blevet beseglet i Rumænien. De forbliver kun i cirkulation på grund af indsatsen fra dit Titu-vedligeholdelsespersonale og ATC-mekanik.

Länk

Google Translate. Rumänska erfarenheter av IC2

af 1993matias @, KH, søndag 06. oktober, 2019, 17:17 (15 dage siden) @ bengt

Interessant læsning

Det skal bemærkes, at der her med ATC menes selskabet, der kører IC2 (Astra Trans Carpatic) og altså ikke sikkerhedssystemet. De kører i øvrigt med noget lignende Indusi i Rumænien

--
Med venlig hilsen
Matias Lq

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen