Det billede er da ikke fra Randers men fra Trepilelaagen
Klik på billedet for højere opløsning.
"Mysteriet" om kontrolsignalerne ved Trepilelaagen er løst. Billedet må være taget på et tidspunkt mellem MY'ernes idriftsættelse på Kystbanen (år?) og 15. marts 1959. Frem til 15. marts 1959 eksisterede der - jf. nedenstående - ikke overkørselssignaler (dog anvendt forsøgsvis siden 1952 jf. lundsten.dk) eller uordenssignaler (dog anvendt forsøgsvis siden 1957 jf. lundsten.dk) men kun kontrolsignaler. Så det, vi ser på billedet, er en normalsituation fra før 15. marts 1959.
Klik på artiklen for højere opløsning.
Med venlig hilsen
Thomas Boberg Nielsen
Jernbanehistorisk grundforskning - det nye sort
Vingehjulet 16. årgang nr.7, 10. januar 1959. De på side 65 nævnte rettelsesblade til SIR havde gyldighed fra 15. marts 1959 jf. Meddelelser fra Generaldirektoratet 1959 nr. 93 af 25. februar 1959. Klik på artiklen for højere opløsning. Arkiv: Thomas Boberg Nielsen.