Jernbaneoverskæringer med manuelle bomme - opfølgning

af Niels Buch, 15/2 2016, 16:05 (2995 dage siden) @ Morten Flindt Larsen

Jeg må vist hellere være lidt mere præcis: Det er kombinationen af blinklys som vi kender i dag og så bomme der lukkes ned med trådtræk, som f.eks. vist på de billeder som Lars Møller Jensen havde i sit indlæg tidligere i denne tråd.

For den udefrakommende, vil man ikke kunne se forskel på et automatisk sikret bomanlæg og et motordrevent manuelt tændt anlæg og derfor vil det rent museumsmæssigt ikke være så interessant. Det er kun os der ved der er forskel på dem rent betjeningsmæssigt :-).

Hilsen
Niels


Hele emnet:

 RSS Feed af emne


Svenska-lok
Reise til Kiøbenhavn 1856
Reise til Kiøbenhavn 1856

I 1856 foretog Morten Nielsen en rejse fra Odense til København med den netop åbnede jernbaneforbindelse fra Korsør til København. Mortens oldebarn Jan Geugjes har indsendt Mortens dagbog fra turen, som vi bringer her.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak