Jernbaneoverskæringer med manuelle bomme - opfølgning

af Niels Buch, 16/2 2016, 08:33 (2994 dage siden) @ Morten Flindt Larsen

Hej Morten

Der har du helt klart en pointe. Jeg kunne også forestille mig den situation hvor bommene bliver sænket, og efter togpassagen hævet igen, men så glemmer man at slukke for blinklysene.

Når jeg tænker på overkørslen i Heiligendamm (Bad Doberan - Ostseebad Kühlungborn) må der være en eller anden forbindelse mellem de manuelle bommes betjening og betjeningen af blinklysene. Jeg har på en film fra Youtube kunnet høre at klokken der hører til blinklysene stopper lige inden bommene er nede, og det kan kun skyldes at de to dele er koblet sammen (ellers skulle Herr Fahrdienstleiter været spurtet ind i bygningen mens han stadigt rullede bommene ned :-D ), så skal vi gætte på at der også er en forbindelse der sikrer at lysene slukker når bommene igen er i lodret position.

Jeg tror min ide om en overkørsel med manuelt betjente bomme på en veteranbane har lidt trange kår.

Hilsen
Niels


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak