Avatar

Holmen billeder - Dybbølsbro 1973 - OT træperroner

af Morten Flindt Larsen, København K, torsdag 10. januar, 2019, 21:12 (12 dage siden) @ Erik V. Pedersen

Hej Lars

Både Solbjerg og Lindevang var af beton. Det var store beton "plader", som lå på nogle beton stolper/lodrette plader.

Hilsner Keld


.
----------------------
.

Var det ikke kraftige plader af vandfast krydsfinér med en beton/grus-agtig belægning, der blev benyttet flere steder ved dette som ved reparationsarbejder / mindre ombygninger.

Erik V.
www.evp.dk

Pladerne er også benyttet permanent på opklappelige perronkanter. Men godt set: vandfast krydsfiner er en (slags) træperron.

--
Med vanlig venlig hilsen
אתה אדם סקרן, הא?


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Brammingeulykken
Brammingeulykken
Den 26. juli 1913 skete en af de værste jernbaneulykker i Danmarks historie, da Tog 1029 - også kendt under navnet ´Emigranten´ - afsporedes umiddelbart vest for Bramminge station. Ved ulykken omkom 15 personer, ligesom mange blev hårdt såret. Her er hele historien.
 Læs artiklen 

Jernbanebøger

Amagerbanen på cykel
Amagerbanen på cykel
Pris 230,- kr.
 Læs mere 
DSB MH364
Kommentarer, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.
Mail til Jernbanen.dk






Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen