Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Hedeslag hos DSB (Generelt)

af ClausAmager, 29/8 2016, 09:17 (2798 dage siden) @ Nordexpress

Tak for din redegørelse.

Kan man deraf tolke, at DSB ikke har nogen beredskabsplan liggende for håndtering af passagerer i et tog, der rammes af teknik på hovedstrækningen København - Høje Taastrup - Roskilde.

Altså, at man ikke har aktuelle beredskabsplaner for nedbrud i en periode, hvor trafikken afvikles dels med over 30 år gamle lokomotiver, dels med upålideligt materiel, der bryder ned for hver 4.800 kms kørsel.

Eller blot tolke, som du skriver, at passagerer kommer til sidst. For i så tilfælde må man jo blot opfordre pendlerklubber m.fl. til at informere passagerer om at ringe 112 eller 114.

Velbekomme

Hvad der ligger af skuffeplaner i DcDk, ved jeg ikke. Jeg udtaler mig alene på baggrund af erfaring. Som en anden i samme tråd har skrevet, så var der en lignende hændelse i Odense for et par år siden, hvor man netop var nået ud af Odense mod vest, førend toget brød sammen. Her valgte man at sende et hjælpelok afsted helt fra København af....

Det er således fortsat min generelle opfattelse, at der mangler fokus på de strandede passagerer, selvom alt det omkringliggende kan være nok så vigtigt...

På baggrund af fredagens hændelse kunne man også fristes til at drøfte trafikinformationen, eller rettere, manglen på samme. Men det er en helt anden historie:-)

Mvh.
Claus


Hele emnet:

 RSS Feed af emne


Togbelysning
Togbelysning

Denne artikel stammer fra bogen ´De danske statsbaner 1847 - 1947´ udgivet af DSB, og gennemgår udviklingen indenfor togbelysningen i de første 100 år af dansk jernbanedrift lige fra stearinlys til 24 volts elektriske pærer.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak