Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Håndtering af nedbrudte tog (Var: Hedeslag hos DSB) (Generelt)

af Rask Ingemann Lambertsen, 30/8 2016, 19:30 (2799 dage siden) @ Bruger4711

Det havde været oplagt at bruge MK'en i Glostrup til at trække det nedbrudte tog til Glostrup spor 1 med.

Er den bemandet en fredag eftermiddag?

Det ved jeg ikke, men DSBs har ikke sjældent en af sine egne MK-lokomotivførere i sving om eftermiddagen.

Men det nedbrudte tog skal da også have været uheldig placeret for at forhindre, at et lokomotiv fra København H kunne køre ud via Vigerslev og trække det væk (i enten den ene eller den anden retning). Hvor holdt det nedbrudte tog, mere præcist?

Det skulle have holdt stort set midt i Hvidovre Fjern - og spærret både toggang fra Valby og Ny Ellebjerg.

Man må jo i så fald køre ad venstre spor Vigerslev - Hvidovre Fjern - Glostrup. Det mest pressede stykke Hvidovre Fjern - Glostrup er kun 3,9 km langt, det burde selv et MK-lokomotiv kunne klare på fire minutter. Der er f.eks. et hul på 7 minutter kl. 16:23-16:30 mellem RØ 2544 og RØ 4344, et hul på 4½ minut kl. 16:41½-16:46 mellem RØ 2244 og IC 144 og et hul på 4½ minut kl. 16:53-16:57½ mellem RØ 4544 og L 48.

--
Med venlig hilsen,
Rask Ingemann Lambertsen

I øvrigt mener jeg, at Kai Tak lufthavn bør genopføres.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak