Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Øresundtog rammer traktor (Generelt)

af Henrik Hansen ⌂, Vejen, 14/11 2017, 14:03 (2355 dage siden) @ Carsten

Hej Henrik
Formålet med hurtig information til passagererne er vejledning i hvordan man skal forholde sig for at kunne fortsætte sin rejse. Her spiller den præcise årsag en underordnet rolle. Når bekræftede oplysninger om årsagen foreligger, suppleres der med disse. Jeg tror ikke jeg kan forklare det tydeligere.

Du har forklaret dig tydelig nok, og jeg forstår udmærket hvorfor man har handlet, som man har.

Det der virker 'mystisk' er, at DSB i lang tid fastholder begrebet 'teknisk fejl på tog' som årsagen, specielt når man på bl.a. de sociale medier kan finder billeder og historier om, at et tog har ramt en gravmaskine på samme strækning. Det virker ikke synderlig troværdigt.

Det kan godt virke som om, at DSB har 'glemt' hvordan de sociale medier virker. For 10-15 år siden kunne man styre kommunikationen, det er ikke længere muligt på samme måde i dag. Konsekvensen er så, at man som passager ofte er bedre orienteret på de sociale medier end fra de officielle kanaler.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

25 år med IC 3 togsæt på tyske skinner
25 år med IC 3 togsæt på tyske skinner

Tidligere værkmester på IC 3 værkstedet i Aarhus Hans Werner Hansen fortæller i denne artikel om indsættelsen af IC 3 togsæt som EuroCity tog mellem København H til Hamburg Hbf ved køreplanskiftet den 23. maj 1993. Læs også om den olympiske flammes tur i IC 3.

Læs mere

Indsend billeder

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak