Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

MR i Fredericia - og ad-oc planlægning (Generelt)

af Scharfenberg, 24/5 2018, 13:49 (2173 dage siden) @ Gæst1

DSB har netop god grund til at aflyse langt frem i tid, da "planlagte aflysninger" ikke tæller negativt i hverken kontraktbetaling eller punktlighedsmål. Således har DSB levet op til alle forpligtelser i første kvartal, skønt ME manglen har ført til en del aflysninger og stærkt nedsat kapacitet - derudover har DSB sparet markant på driftomkostningerne, da ME har stået stille.

DSB har det lidt lige som BDK: Målstyrings- og resultatmæssigt er det mere fordelagtigt, hvis der ingen tog kører. Så når DSB og BDK ikke melder noget mere holdbart ud, skyldes det formentlig andre "kommercielle hensyn" - og så at strækningen er beliggende i Jylland. Kunne der ikke køre el-tog på Kystbanen, ville udmeldingen (og fejlretningshastigheden) nok være noget anderledes.

Ikke korrekt.

Eftersom togoperatørerne DSB og Arriva selv skal betale for dyr erstatningskørsel (togbusser), har de ingen økonomisk interesse i at aflyse togafgange. Tværtimod. Desuden har Transportministeriet hånd i hanke med, om DSB og Arriva aflyser flere togafgange, end de må iht. trafikkontrakterne.

Jeg er overbevist om, at der arbejdes intenst på at fejlrette - uanset geografi.

Jeg er ked af, at du har mindreværdskompleks på jydernes vegne. Det er der virkelig ingen grund til.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Knutzens personvogne
Knutzens personvogne

Lars Christensen har skrevet et fyldigt forord til en artikel om DSBs personvogne skrevet af daværende generaldirektør for DSB Peter Knutzen og bragt i Vingehjulet nr. 1/1943. Artiklen er forsynet med billeder fra Jernbanen.dk´s arkiv.

Læs mere
DSB MX1004

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak