MR i Fredericia - og ad-oc planlægning (Generelt)
DSB har netop god grund til at aflyse langt frem i tid, da "planlagte aflysninger" ikke tæller negativt i hverken kontraktbetaling eller punktlighedsmål. Således har DSB levet op til alle forpligtelser i første kvartal, skønt ME manglen har ført til en del aflysninger og stærkt nedsat kapacitet - derudover har DSB sparet markant på driftomkostningerne, da ME har stået stille.
DSB har det lidt lige som BDK: Målstyrings- og resultatmæssigt er det mere fordelagtigt, hvis der ingen tog kører. Så når DSB og BDK ikke melder noget mere holdbart ud, skyldes det formentlig andre "kommercielle hensyn" - og så at strækningen er beliggende i Jylland. Kunne der ikke køre el-tog på Kystbanen, ville udmeldingen (og fejlretningshastigheden) nok være noget anderledes.
Ikke korrekt.
Eftersom togoperatørerne DSB og Arriva selv skal betale for dyr erstatningskørsel (togbusser), har de ingen økonomisk interesse i at aflyse togafgange. Tværtimod. Desuden har Transportministeriet hånd i hanke med, om DSB og Arriva aflyser flere togafgange, end de må iht. trafikkontrakterne.
Jeg er overbevist om, at der arbejdes intenst på at fejlrette - uanset geografi.
Jeg er ked af, at du har mindreværdskompleks på jydernes vegne. Det er der virkelig ingen grund til.