Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

MR i Fredericia - og ad-hoc planlægning (Generelt)

af Henrik Hansen ⌂, Vejen, 24/5 2018, 14:05 (2164 dage siden) @ Scharfenberg

DSB planlægger kun for en uge af gangen...


DSB og Banedanmark planlægger de store sporarbejder flere år i forvejen. Med pludseligt og meget omfattende hændelser som fx ingen kørestrøm mellem Lunderskov og Esbjerg planlægges så langt ud i fremtiden, som forholdene tilsiger det.


Vi kan vel formentlig blive enige om, at hvis DSB allerede nu ved, at de ikke kommer til at gennemfører IC-tog til Esbjerg i næste uge, så er det uhensigtsmæssigt at kunden kan søge en rejse på rejseplanen eller www.dsb.dk og yderligere købe en billet til et gennemgående tog til København, som så bliver aflyst - formentlig engang i weekenden.

De kunder må føle sig grundig snydt, da de som min. vil få en times længere rejsetid (Re-tog til Kolding og 40. min ventetid på næste IC-tog).

Det er også rimeligt modsigende, at man på sin trafikinfo-side skriver, at togene til Esbjerg er aflyse på ubestemt tid, og man henviser til rejseplanen. På rejseplanen er togene 'kun' aflyste til og med weekenden, næste uge ser normal ud - næste uge er jo på ingen måde ubestemt tid !!

Jeg kritiserer jo netop ikke at DSB aflyser togene, det er en nødvendig konsekvens af fejlen, men DSB har åbenbart svært ved at finde ud af om - og hvilke tog - der kan køres. Så er det da bedre at aflyse dem, så kunden vælger f.eks. at tage over Fredericia, i stedet for at bestille billet til et 'spøgelsestog' og komme en time senere til København.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak