Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Mere mistillid til DSBs ledelse (Generelt)

af Henrik Hansen ⌂, Vejen, 17/8 2018, 08:39 (2082 dage siden) @ re20000

Med fare for at de kommunistforskrækkede får endnu et hjerteslag tillader jeg mig at linke til denne artikel. Jeg føler at ledelsen balancerer på en knivsæg i forhold til at passagererne endegyldigt vender ryggen til jernbane hvis det ender í en konflikt. Men hvad mener de af forums medlemmer, der har fingeren på pulsen?
https://arbejderen.dk/indland/tillidsvalgte-stoler-ikke-p%C3%A5-dsbs-ledelse


Mange passagerer har allerede vendt ryggen til DSB og valgt FlixBus i stedet. Spørgsmålet er derfor om tallet har stabiliseret sig eller om Flixbus kan øge antallet af passagerne i takt med DSB totale nedsmeltning ?

Passagerne har længe kendt til DSB's stadig mere og mere utroværdige stil, hvor man med stadig større desperation, forsøger at tale sin problemer ned i stedet for at tage ansvar for dem. Tiden er nok kommet, hvor rigtig mange har gennemskuet at DSB hverken har viljen - eller evnerne - til at ændre noget som helst, for ellers havde man vel forsøgt et eller andet i de seneste mange år - det er jo ikke et nyt fænomen at DSB bløder passagerer.

Årsagen til DSBs problemer er nok ikke entydige, DSB er en kompleks virksomhed med rigtig mange interessenter - ikke mindst politikerne. Den daglig drift og de problemer som opstår her, må DSBs ledelse selvfølgelig påtage sig ansvar for, det er jo det de får deres ikke helt lille gage for.

Passagerne er efterhånden godt trætte af:

  • Aflåste og beskidte toiletter og en general manglende rengøring af stationer og tog
  • Billetsystemer der ofte bryder ned - senest er ungdomskortet 'nedsmeltet'
  • Dårlig eller manglende kommunikation og koordinering ved forsinkelser
  • Et service niveau der bliver ringere og ringere - år efter år.
  • Dårlige undskyldninger for ting som burde være i orden.


Dertil skal lægges stadig stigende billetpriser - hvor TakstØst og TakstVest rigtig satte trumf på stigningerne.

Det er på en måde glædeligt at personalet nu går op imod DSB's ledelse, for det er personalet der gang på gang redder DSBs renommé ved problemer - løsningerne kommer ikke fra Telegade - nok snarere tværtom...


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak