Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Passagertal for CNL nattoget i 2013 (link til ft.dk) (Jernbanen i dag)

af Hedegaard, 13/9 2014, 17:00 (3513 dage siden) @ LasseG

Jeg gad bare godt vide hvad det er som Østrig og de Østeuropæiske lande kan, som Danmark, Tyskland og andre Vesteuropæiske lande ikke kan.
Ser man på lande som Polen og Tjekkiet, så finder man mange indlandske nattog, hvilket som regel består af en liggevogn og en sovevogn, der bliver hægtet på diverse ekspres- og regionaltog undervejs.
Du vil også kunne se regional- og InterCitytog, som har direkte vogne med til Moskva, Budapest, Beograd osv.
I Østrig har de heller ingen problemer med at drive Nattog og Biltog.

Alle disse lande tilbyder også billige lavprisfly.
Så hvad er det de gør rigtigt? Er folk i Danmark bare mere flyglade, eller drejer det sig om manglende innovation og kreativitet hos DSB og politikerne?

Jeg har ikke siden årtusindskiftet set en eneste reklame for nattoget herhjemme. Ikke én eneste.
Ingen reklamer for billigere SparNight rejser sydpå eller noget som helst.
Jeg ser til gengæld flyselskaberne reklamere med lavprisruter og andet godt.

Hvordan forventer man at kunne sælge et produkt, hvis folk ikke aner at det eksisterer?
De færreste anede, at der var en direkte forbindelse fra Århus til Prag i 2003, og hvis man kiggede godt efter kunne man måske finde en lille artikel om forbindelsen i en lokalavis.
Det er bare ikke godt nok.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne


ContecRailDSB MZ1408

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak