Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Cyklister for nattog (Generelt)

af LasseG, 30/10 2014, 13:58 (3466 dage siden) @ Morten Flindt Larsen

"Og især din bemærkning om barnevogne tror jeg ikke du ville kunne få nogen som helst politikere (der betaler gildet) til at skrive under på."

Gud hvor det egentlig rager mig, hvad politikerne vil skrive under på. Den dag, hvor togene er så overfyldte, at passagererne klager over at blive efterladt på perronen, mens togene kører afsted med cykler og barnevogne, så ændrer politikerne helt automatisk standpunkt. Om ikke andet, så indfører de en betaling svarende til den plads, køretøjerne optager. Det er det, man kalder for realpolitik.

Det er under et halvt år siden at jeg var på Nørrebro station og koks i trafikken så der kom et helt fyldt tog ind.
Selvom de fleste passager kom med var vi nogle der tænkte at det tog der stod til at komme 2 min efter nok var en bedre løsning.

Personen i kørestol og ikke mindst hans ledsager var dog ikke af den holding og det faktum at lokomotivføreren afviste ham af pladshensyn kom i ekstrabladet.

De fleste jeg har set efterladt på perronen gennem tiderne er netop folk med enten cykler, barnevogne eller i kørestole.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak