Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Cyklister for nattog (Generelt)

af LasseG, 30/10 2014, 14:28 (3466 dage siden) @ Morten Flindt Larsen

"De fleste jeg har set efterladt på perronen gennem tiderne er netop folk med enten cykler, barnevogne eller i kørestole."

Ja, de cykler, barnevogne og kørestole, der allerede ér i togene, bliver naturligvis ikke smidt ud og efterladt på perronen. Men hvis de nu ikke havde været der, så havde de folk med enten cykler, barnevogne eller i kørestole, som du gennem tiderne har set efterladt på perronen, jo kunnet være kommet med toget og DSB havde undgået klager i Ekstrabladet. ;-)

De fleste jeg har set efterladt på perronen kunne godt være kommet med hvis de havde efterladt deres cykler, barnevogn eller kørestole - men særligt de to sidste kan har jeg svært ved at forestille mig ske...

Den klage i Ekstrabladet var uden grund - og cyklisterne var ikke det der gjorde til eller fra. På linje F kører en del tog stadigt kun med en SE og i retning mod Ny Ellebjerg skal kørestole jo benytte det lille flexrum i SH'en uden cykler (Jo der kan godt være cykler der - har personligt talt 8 en gang, men det var ingen denne dag).

Nu ved jeg godt at du så argumentere om at der nok var cykler i den anden ende af toget men folk (uden cykler) manglede evne til at fordele sig i toget ville sikkert have gjort at der stadigt ikke var plads til kørestolen..


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak