Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Dagens rejsekorthistorie (Generelt)

af Tonny Andersen, 28/11 2014, 10:41 (3437 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

Den 16. oktober kl. 13:55 benyttede jeg mit rejsekort på Gråsten station. Undervejs til Kolding blev mit rejsekort kontrolleret af en togfører. Resultatet af dette er blevet, at man har trukket mig for en rejse Gråsten-Kolding og en rejse Gråsten-Ukendt sted. Det ukendte sted fremkommer ved, at togførerens håndholdte dims til at tjekke rejsekort med, stod registreret om værende på Sønderborg station.
Jeg har nu klaget til rejsekort, og opfordret dem til at sende mig yderligere beviser for deres påstand om, at jeg er gået ind i et tog på Gråsten station, og så er kørt mod både Sønderborg og Kolding på samme tid.

Jeg har prøvet noget lignende i sommers, hvor jeg kørte fra Odense til Vejen, og i Middelfart blev tjekket med en maskine som åbenbart troede den var i Høje Taastrup.

Hvad kan man så lære af det. Tjek altid rejsekortkontoen. Og jo, jeg må fremover bede om, at se hvor den lille maskine tror den er, før den får lov at sætte et kontrolmærke på min konto.
Det er så også de eneste problemer jeg har haft med rejsekort. Og de har været hurtige til at rette sådanne fejl hos Rejsekort. Jeg er mega glad for mit rejsekort.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak