Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Borgermøde i Ringsted, om den niveaufri udfletning (Jernbanen i dag)

af esni, Frederikssund, 30/11 2014, 16:16 (3436 dage siden) @ steenth

Så vidt jeg husker fik man DF med i forliget om togfonden. Tager jeg fejl?


Jep. DF er med... er er med på hvadsomhelst. Jeg er tvivl om de ikke er mere et højrefløjs socialdemokratisk parti - men de er svære placere, da har elementer i deres politik fra flere steder. Men Venstre, De Konvervative og Liberal Alliance er ikke med - hvis man skal have et bredt forlig skal man mindst have de gamle partier med.

Derudover er København-Ringsted og diverse opgraderinger, som er del af timeplanen er allerede besluttet i 2009 under KV-regeringen i et meget bredt forlig. Og mange af beslutningerne om fremtidens trafikinvesteringer (både veje og tog) var allerede lagt klar, men der er kun midler en del af dem. Men de skal komme senere... Men rammen for trafikinvesteringer blev den gang udvidet.


Og så glemt lige. Den niveaufri udfletning er del af forliget fra 2009, så alle med undtagelse af Enhedslisten skal være med.

Pointen er at det heldigvis ser vanskeligt ud at skaffe et flertal imod de projekter der følger af togfonds-forliget, medmindre at DF vælger at bryde forliget.

Og selvom min tillid til , respekt for og sympati med Dansk Folkeparti kun rækker så langt som jeg kan kaste koncertflygel, så burde det betyde at de tænker sig om en ekstra gang før de går sammen med de andre om at vælte disse projekter.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak