Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Avatar

Efterlysning: Rettelsesblade til SR 1975 (Generelt)

af Thomas Boberg Nielsen ⌂, Spor 44, Godsbanen, Aalborg, 26/5 2015, 22:11 (3260 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

Nærværende indlæg postes enslydende i såvel det jernbanehistoriske forum som i det "almindelige forum".

Som en del af jer måske vil kunne huske, er jeg i gang med at indsamle alle originalsider og rettelsesblade til SR, SIN og TIB med henblik på at scanne hele molevitten og lægge materialet ud på nettet, således at vi alle kan få glæde af det.

Originalsiderne til SR 1975 er indsamlet, affotograferet/scannet og offentliggjort jf. dette indlæg.

Jeg vil endnu engang gerne takke alle, som har været så venlige i årenes løb at sende mig diverse originalsider og rettelsesblade - bliv endelig ved med det - alt modtages med stor tak.

Jeg er i gang med at scanne rettelsesbladene til SR 1975. Siden SR 1975 trådte i kraft 6. januar 1975 er der udsendt 2.522 rettelsesblade til den. Jeg har nu 2.416 af disse rettelsesblade i mit arkiv, hvilket svarer til knap 96 % af de udgivne rettelsesblade.

Der mangler således 106 rettelsesblade for at hjemmesiden om SR 1975 kan blive komplet. Listen over de manglende rettelsesblade gengives nedenfor. Det er mit håb, at I lejlighedsvist vil kigge lidt i jeres egen SR 1975 og eventuelt vil sende mig en scannet kopi af de rettelsesblade, der mangler.

Det kan være noget af et "pillearbejde", at finde de manglende rettelsesblade, hvis de indgår i en pdf-fil med mange sider. Her er I yderst velkomne til at sende hele molevitten, så skal jeg nok bruge tid på at få siderne skilt ad og grave guldet frem.

Man er også velkommen til at sende materiale pr. post og jeg betaler gerne portoen. Pil dog venligst materialet ud af ringbind først; ringbindene har - i denne sammenhæng - ingen interesse. Jeg returnerer også gerne materialet, hvis man tør betro mig materialet til låns. Postadressen er Godsbanen 25, 5. sal, -1, 9000 Aalborg. Mailadressen er thomas.boberg.nielsen@gmail.com. Man er også velkommen til at anvende Dropbox.

Det er mit håb, at vi ad åre får gravet de manglende rettelsesblade frem, således at hjemmesiden om SR 1975 bliver komplet og således at vores efterkommere kan få glæde af den. Jeg fornemmer, at målet er i syne.

Jeg vil senere vende tilbage med en tilsvarende øvelse om manglende rettelsesblade til SIN og TIB. Jeg valgte at starte med SR, fordi den er lettest at gå til.

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen
Jernbanehistorisk grundforskning - det nye sort

Oversigt pr. 26. maj 2015 over manglende rettelsesblade til SR:


[image]


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak