Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Atter aflysninger på strækning 29 (Jernbanen i dag)

af Henrik Hansen ⌂, Vejen, 26/4 2019, 09:59 (1827 dage siden) @ SEB

Ved ikke om det er banedanmark der har ansvaret for infoskærmene. Men det var jo heller ikke "kun" infoskærmene. Rejseplanen viste samme fejl, og selv på DSB's egen app, kunne man købe billetter og pladsbilletter til ikke eksisterende tog - Det er vel ikke banedanmark? Ellers burde DSB måske tage grundigt fat i "kravetøjet" på banedanmark, når de laver sådanne fejl? Der burde være mulighed for at hive en ret anseelig kompensation hjem, hvis det er banedanmark der er eneansvarlig?

Det er Banedanmark der opdaterer infoskærmene på stationerne, men spørgsmålet er hvordan den information der skal vises, kommer fra DSB og til Banedanmark. Det er DSB der skal aflyse toget og sende den information videre til Banedanmark. Hvem der opdaterer rejseplanen ved jeg ikke, men DSB kunne være et rigtig godt bud på det.

Det har nok ikke gjort situationen bedre, at man har centraliseret placeringen af alt trafikinformationspersonale, så de vist stort set alle sider i København i dag, og skal varetage trafikinformation for hele landet, det være sig udkald, infoskærme og opdatering af rejseplanen(?).

Mht. til situationen i Onsdags, så viser det klart, at man ikke længere magter opgaven under uregelmæssigheder, men vælger her i stedet at aflyse togene og bestille busser til passagerne - så meget for den jernbanefaglige stolthed :-)

En ting er at komme forsinket frem og vente på togbusser, jeg havde mere ondt af de passagerer, der ifølge kilder var 'fanget' 3 timer i IR4 toget der mistede strømaftageren i Taulov. I de 3 timer fik de tilbudt 200 ml vand hvilket nok var et godt valg fra DSB's side, idet kun et overfyldt toilet virkede i toget...


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak