Opdatering af ERTMS har skabt ustabil togdrift i Nordjylland (Generelt)
Desuden har Aarhus Letbane også haft problemer med deres ikke-ERTMS sikringsanlæg på især Grenåbanen.
Hvilket så ikke er korrekt. Kombinationen af overkørselsanlæg, der har stået stille i to et halvt år og stram køreplan på visse delstrækninger har været væsentlige delfaktorer (der er mange årsager her ud over), men selve sikringsanlæggene har ikke været et problem./Jan
Der er/har været et eller andet med signalerne, når Aarhus Letbanen skriver følgende:
Årsag/konsekvens
Der er langt flere fejl på baliser (oplyser bl.a. toget om tilladte hastigheder) og signaler (en del af sikkerheden ved letbanen) end forventet (det køres som garantisag over for Hitachi). Begge fejl giver forsinkelser og kan resultere i hjulflader.
Løsninger
1) Baliser udskiftes, hvis de fejler for tit
2) ASAL udbedrer evt. programmeringsfejl
3) Signaler fejlrettes, hvis der ofte er fejl
--
Mvh Anders