Lappeløsninger (DSB vil lukke Skovbrynet) (Generelt)

af Rørvig Station, torsdag 16. januar, 2020, 20:37 (252 dage siden) @ Pip Hans

Ja, ja, at jernbaneinfrastrukturen i hovedstaden er overbelastet kan ikke løses ved et lukke et ubenyttet trinbræt i en forstad, Politikerne må i arbejdstøjet og finde løsninger hvor Frederikssundsbanen føres direkte ind til byen, det samme for Farumbanen, som mulæigvis bør forlænges. Dette vil aflaste Kbh H og røret.

I stedet vælger man at massenedlægge buslinjer i Kbh for at erstatte den med en langsommer metro. Langsom fordi man skal gå længere til metroen fra det nedlagte stoppested, skal bruge et par minutter til at komme under jorden, et par minutter til at komme op igen, og når man skal skifte er København H, Østerport, Nørrebro lagt langt væk fra stationerne, så der er også langt fra det falske skiftetider Rejseplanen opgiver. Politikerne må lægge en trafikpolitik for hovedstaden.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Godstrafik pr jernbane i 1990
Godstrafik pr jernbane i 1990
I hæftet "Transportbranchen i Danmark Juli 1990" udgivet af JB Business Information, har vi fundet dette kapitel om godstransport pr jernbane som måske kan interessere en større kreds. Teksten er skrevet 10 år før DSB opgav godstransport i Danmark.
 Læs artiklen 

Lokomotivfabrikker

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2020 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen