Lappeløsninger (DSB vil lukke Skovbrynet) (Generelt)

af Rørvig Station, torsdag 16. januar, 2020, 20:37 (6 dage siden) @ Pip Hans

Ja, ja, at jernbaneinfrastrukturen i hovedstaden er overbelastet kan ikke løses ved et lukke et ubenyttet trinbræt i en forstad, Politikerne må i arbejdstøjet og finde løsninger hvor Frederikssundsbanen føres direkte ind til byen, det samme for Farumbanen, som mulæigvis bør forlænges. Dette vil aflaste Kbh H og røret.

I stedet vælger man at massenedlægge buslinjer i Kbh for at erstatte den med en langsommer metro. Langsom fordi man skal gå længere til metroen fra det nedlagte stoppested, skal bruge et par minutter til at komme under jorden, et par minutter til at komme op igen, og når man skal skifte er København H, Østerport, Nørrebro lagt langt væk fra stationerne, så der er også langt fra det falske skiftetider Rejseplanen opgiver. Politikerne må lægge en trafikpolitik for hovedstaden.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Lyntogenes triumftog mod Lillebælt
Lyntogenes triumftog mod Lillebælt
Lars Christensen har været i avisarkivet og fundet tre reportager fra indvielsen af Lillebæltsbroen og indsættelsen af de nye lyntog i 1935. Artiklerne blev bragt i Berlingske Tidende og Randers Amtsavis.


 Læs artiklen 
Indsend billeder
Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen