Ændringer på Frederikssundsbanen (Generelt)
Jeg er ikke helt afvisende overfor ændringer i standsningsmønstret på Frederikssundsbanen, men det konkrete forslag fra DSB, er da en tåbelig lappeløsning, der formodentlig resulterer i, at hverken C eller H vil være særligt attraktive i fremtiden, eftersom linje C bliver lavfrekvent og H bliver langsom med stop i både Husum og Skovlunde.
Var der ikke mere ræson i at "genoplive” linje H+ (hver anden C-afgang) som kører Fr. Sund-Klampenborg uden stop Valby-Flintholm samt Vanløse-Husum, samt linje C (20 min. Drift) med stop på alle stationer til Ballerup og linje H (20 min. Drift) med samme standsningsmønster som i dag (måske minus Vanløse og Malmparken) så ville man have både ét bumletog, ét semihurtigt tog og ét hurtigtog.
Bare lige så jeg har forstået dit forslag korrekt: Linje C, som i hverdagene kører Klampenborg-Frederikssund, vil ikke længere stoppe mellem Valby-Flintholm og Vanløse-Husum samt blive kaldt H+. Er dette rigtigt forstået?
Helt generelt synes jeg at det er bedre at beholde nuværende køreplan. Jeg kan ikke se værdien i at ændre køreplanen og det er både til dit forslag (hvis jeg har forstået det korrekt) og det som DSB har.