Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Skyd løs ... (Generelt)

af kme, 18/1 2020, 14:19 (1560 dage siden) @ ivar

Nu er Knud Romers koleriske stil en del mere underholdende med lyd på end på skrift, men manden har jo ret i hans pointer. "Serviceniveauet" (om man kan bruge det begreb om jernbanen) er under al kritik.

Er der nogen der uden at medbringe egen Enigmamaskine, der har kunnet afkode DSB's højttalerudkald?

Sidst jeg skulle bruge banen seriøst, skulle jeg med Kystbanen og skifte på Kbh H til et jyllandstog med pladsbillet. Først var Kystbanen tre minutter forsinket. Men så blev de tre minutter til syv. Så til ni. Så til 11. Og så blev toget bare helt aflyst! Klog af skade havde jeg ignoreret Rejseplanen og lagt en solid buffer ind og nåede jyllandstoget. Latterlige amatører.

Opdelingen i DSB og Banedanmark er uforståelig for almindelige brugere. Det kan kun EU-jura begribe. Hvorfor er rulletrapperne DSB's ansvar når stationen er Banedanmarks? Skinner er DSB's ansvar hvis der står en godsvogn på dem, men Banedanmarks hvis det er en passagervogn. A' hva'?

Hvorfor aflyser Banedanmark al togdrift til Rødby på den eneste snevejrsdag for et par vintre siden - kun for at DSB indsætter togbusser på den samme strækning!? Vejdirektoratet kan altså godt holde motorvejen snefri, men Banedanmark ikke magter snerydning på basalt set den samme strækning? Vor Herre bevares.

For et øjeblik siden var der en TV reklame, der lokkede med en leaset Citröen C1 "til samme pris som et pendlerkort". Gad vide hvem der vinder den kamp...

Kan vi ikke bare få solgt DSB i en fart?


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak