Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Avatar

Banedanmark påstår at mangle 15,5 mia. kr. (Generelt)

af Thomas Boberg Nielsen ⌂, Spor 44, Godsbanen, Aalborg, 24/1 2020, 18:25 (1554 dage siden) @ Frank Poulsen

En uvildig undersøgelse... Vi drukner i uvildige undersøgelser nogle gange. Og det bunder i mistro...


Kære Frank

Helt enig. Jeg har mistro til Banedanmark - begrundet eller ubegrundet. Det kan være, at der "ikke er noget at komme efter"; men vi ved det ikke, for det er mig bekendt aldrig blevet undersøgt. Hvis politikerne vil have repareret eller anlagt et stykke jernbane har de kun ét sted at gå hen, og det er til Banedanmark (jeg ved godt, at Vejdirektoratet har været/er involveret i nogle få projekter). Og når man kun har ét sted at gå hen, er der ingen sikkerhed for, at man får varen "bedst og billigst". Jeg ved også godt, at hele statsadministrationen er opbygget således, at politikerne bliver nødt til at stole på embedsværket. Men jeg sidder tilbage med en fornemmelse af, at Banedanmark trænger til at bliver kigget efter i sømmene, holdt til ilden eller udsat for en aller anden form for konkurrence. Men bemærk: Jeg er ikke ude på at "privatisere" Banedanmark, kun at få dem op på dupperne.

Bedste hilsner

Thomas


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak