Reduceret togdrift på Øresundsbanen giver overfyldte tog (Generelt)

af Svend @, torsdag 26. marts, 2020, 16:25 (13 dage siden) @ Rask Ingemann Lambertsen

> Hvis DSB ikke kan finde ud at, at indsætte persontog på steder og tidspunkter, hvor der er passagerer at køre med, så bør DSB finde sig noget andet at beskæftige sig med.

Hvordan forventer du at DSB kan vide hvordan Lufthavnen fungerer i øjeblikket.


Lufthavnen har en ankomsttavle. Det er på ingen måde en hemmelighed, hvornår der forventes at lande et fly.

Med den kraftigt reducerede traik er der ingen grund til at begynde med bortforklaringer om manglende mandskab, materiel eller kanaler.

.
Det er i hvert fald ikke antallet af flyankomster og -afgange der er medvirkende til at togene kører overfyldte. For øvrigt er det vel sådan, at de fleste mennesker der skal til og fra lufthavnen (fra København) tager metroen.


Hvis du gad at læse de to artikler, der er henvist til i tråden, så ville du se, at det drejer sig om flypassagerer, der skal til Sverige.

.
OK, så bliver vi i tonen:
Hvis du havde gidet at undersøge, hvor mange fly der ankommer til CPH fra andre steder end Danmark og de skandinaviske lande, ville du have bemærket, at det drejer sig om "en håndfuld" over hele døgnet. Og så er det nok ikke engang alle passagerer fra disse fly der skal videre med tog mod Malmö.

--
Svend

[image]


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Østre Gasværk
Østre Gasværk
I jernbanekredse er Østre Gasværk mest kendt for sin unikke jernbane og de 3 små engelske sadeltanklokomotiver, der i over 70 år skubbede kulvogne op til de store retortovne. Her er historien om Østre Gasværk med fokus på værkets interne jernbane og det rullende materiel.
 Læs artiklen 
Indsend billeder

DSB plakat 1950

DSB plakat 1950
DSB plakat 1950 af
Aage Rasmussen
Pris: 249,- kr.
 Køb 
Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2020 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen