Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Statusrapporter, anlægs- og byggeprojekter, BDK, signalprogr (Trafikpolitik)

af mikedk2100, 8/7 2021, 12:23 (1025 dage siden) @ hummel_62

Måske ku vi..

Håbe på stabil drift og tog til tiden.

Under min sølvpapir hat, fik jeg den tanke.
Når signaler er på plads
Når skinnerne er på plads
Så er vi kommet der til at materiellet er i en stand, så de er årsagen til ustabil drift.

Måske et par huller i sølvpapir Hatten vil være sundt

Der er lidt om det ;)

Da jeg pendlede til handelsskolen med S-toget i starten af 90'erne, der var det de knap 25 år gamle 2. generations S-tog, der var skyld i forsinkelserne.

Da jeg pendlede til København med S-toget i slutningen af 90'erne med de nye 4. generations S-tog på Køge Bugt banen, så var det sporets tilstand, der var skyld i forsinkelserne.

Signalerne blev så undskyldningen i højere grad, i 00'erne sammen med konstante køreledningsnedfald - og ja, når de nu er skiftet ud, så er de første 4G S-tog jo over 25 år gamle... mon vi så starter forfra :-D

Indrømmet, selvom jeg ikke pendler med S-toget mere, så er det min opfattelse, at lige netop S-banen kører mere stabilt end den har gjort i mange årtier. Svagheden vil dog altid være opbygningen: At alle tog skal igennem samme 2 spor i indre København, og at uregelmæssigheder dermed spreder sig til hele nettet. Og der er jeg ked af, at politikerne heller ikke denne gang havde opmærksomheden rettet mod det.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak