Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Statusrapporter, anlægs- og byggeprojekter, BDK, signalprogr (Trafikpolitik)

af anho, 10/7 2021, 19:40 (1022 dage siden) @ AndreasM

Rejsetiden mellem København og Odense er blevet et kvarter hurtigere i de sidste år. Der er nye og mere pålidelige signaler der allerede er i brug på visse regionalstrækninger. Der er blevet opgraderet hastigheder mellem Randers og Hobro. Rejsetiden på Sydbanen er blevet reduceret dramatisk i de sidste par år, og bliver reduceret yderligere meget snart. Der er kommet dobbeltspor og hastighedsopgradering Roskilde-Holbæk. EB forbedrer allerede luftkvaliteten på Nørreport.

Disse er bare inden for den sidste håndfuld år. Det er reelle forbedringer der giver folk betydelige forbedringer i dagligdagen. Og der er meget mere som der bliver arbejdet på på nuværende tidspunkt.

Nej, det går ikke altid lige så hurtigt som vi havde håbet på, og i visse tilfælde er det skammeligt hvor lange forsinkelserne er. Men på trods af at vi ikke har fået guld og grønne skove endnu, så er det altså blevet bedre, både for langtursrejsende og for pendlere.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Indsend billeder
Godstrafik pr jernbane i 1990
Godstrafik pr jernbane i 1990

I hæftet "Transportbranchen i Danmark Juli 1990" udgivet af JB Business Information, har vi fundet dette kapitel om godstransport pr jernbane som måske kan interessere en større kreds. Teksten er skrevet 10 år før DSB opgav godstransport i Danmark.

Læs mere

Jernbanebøger

Eventyrlige Rejseberetninger

Eventyrlige Rejseberetninger. Pris 170 kr.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak