Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Statusrapporter, anlægs- og byggeprojekter, BDK, signalprogr (Trafikpolitik)

af tgsen, 10/7 2021, 19:20 (1022 dage siden) @ mikedk2100

Men vi kunne jo starte med Expresstunnellen, så der var et alternativ til de 2 spor mellem nord og syd på S-banen.


Var det ikke en ide at lave en mere overordnet plan for det københavnske område, herunder Kystbanen, Helgoland, København H og hvordan man trafikerer det, og så lave en helhedsplan i stedet for at hver især har et projekt, som kan optræde som lappeløsning på lappeløsning på lappeløsning?


Jo enig, men det tror jeg aldrig kommer til at ske.

Jeg plejer at foreslå at afskaffe S-banen, uden at afskaffe S-togene.

Dvs fælles standard for S-bane og fjernbane, og kørsel med samme standard tog, 25 kV ~.

Så får jeg spørgsmål til fælles perronhøjde og sikkerhedssystem.

Spørgsmålet CBTC vs ERTMS vil jeg lade ligge til fremtiden.
(men se
https://www.railwaysignalling.eu/cbtc-standardization-mixed-operation-on-shared-lines-i... )

Men mht perronhøjde: Man kunne antage 76 cm som kompromis mellem 55 cm og S-banens 91 cm. 21 og 15 cm som trinhøjde kan man finde sig i indtil perronerne bliver ombygget.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak