Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Planlægningen af ny bane Silkeborg-Aarhus igangsættes (Generelt)

af ThomasTT, 11/2 2022, 12:54 (808 dage siden) @ Niels Bak

ja netop


Og derfor ville det selvfølgelig også være togene vestfra, som fortsatte som hurtigtog - ligesom det gøres på alle andre baner - fra Hillerød som stoptog til Holte og så ekspres, fra Frederikshavn stoptog til Ålborg og så ekspres (dengang der var gennemkørende tog), fra Esbjerg stoptog til Kolding og så ekspres...

Hvorfor den logik skal kobles ud i Silkeborg, kan jeg ikke lige se.


Jeg forstår simpelthen ikke, hvad du mener.Er det noget med dobbeltspor vest for silkeborg, for det kommer jo ikke til at ske. Ellers forstår jeg det ikke. Jeg er gået ud fra, at driften vest for Silkeborg er uafhængig af dobbeltspor/enkeltspor øst for silkeborg. I Begge tilfælde fortsætter de hurtige tog bare mod Herning. Forhåbentlig i fast 30-minutters drift.


Du skrev længere oppe:
"...da der vel ikke er nogen, der ser et formål i hurtige gennemgående tog til silkeborg, der så ikke kan komme videre."

Og det er sådan set bare det jeg kommenterer på, for togene kan jo netop komme videre. Dem som ikke skal længere end til Silkeborg er bumletogene, såfremt der ikke er plads til at videreføre dem mod vest så længe der er enkeltspor der (og nej, det er ikke det vi debatterer her, selv om det kan vise sig at være et langsigtet perspektiv, især hvis der kommer gennemgående tog fra en Kattegatforbindelse).
Jeg ved godt vi ikke er enige. Jeg ville bare godt have regnet på effekten af den mindre tidsbesparelse for de mange frem for de større for de få og på passagereffekterne af flere stop, inden debatten bliver lukket ned.

ah ok, det jeg mente var, at hvis der ikke blev lokaltog ville dobbeltspor ikke kunne bruges til andet end flere hurtige tog til silkeborg, der så ikke kunne komme videre. Altså flere end de to, der vil kunne fortsætte til Herning uanset hvad.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak