Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

IC3 udskiftet med MR?! (Generelt)

af UTJ, 19/10 2011, 12:53 (4576 dage siden) @ Peter Christensen

Utroligt som den her debat om DSB materieldisponering ligner noget jeg har set før.
I de gode gamle dage - dvs. omkring 1920-30 stykker - var det ikke usædvanligt at ministeren skulle redegøre hvorfor at nattoget ikke stoppede i Tommerup.
Er der sket nogen ændring de sidste 70-80 år? Næ,det er der ikke.
DSB kunne jo blot sige at de pågældne strækninger kan få IC4 - det er fint og morderne. Du har stik til laptoppen og internetadgang, hvilket der nok bliver brug for når tiden skal slås ihjel ved nedbrud.

Det sagt, så tyder noget på at IC4 virkelig er ved at udvikle sig til en møllesten, som bare ikke kan skjules mere - heller ikke for den brede offentlighed. Nu mangler vi så bare at DSB indrømmer dette og skruer ned for selvfedmen, som i de seneste år har grænset til det kvalmende.

Jeg gentager gerne igen - gå ud og lej noget materiel i Europa og sæt nogle flere elmaster op, så vi kan slippe af med dieseldunsten på hovedlinjerne.
Tidligere havde DSB en aftale med transportministeriet om ikke at købe andet end IC4, men mon ikke den aftale kan rettes til?
Alternativ, omgås ved at materiellet lejes i mange år.

Du skriver det næsten selv: IC4 er det perfekte tog for lokalpolitikere. Det stopper hele tiden, så selv sognerådsformanden i Tommerup kan blive tilfreds. Men ellers er jeg enig. Tror at nogle kedelige standard-ellok, plus ditto vogne til Kh-Fa. Det skal nok skabe et politisk pres for at få el til Århus med det samme. Det er immervæk mellem Århus og København at de rejsende findes.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak