Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

IC3 udskiftet med MR?! (Generelt)

af BlackThorneDK ⌂, Randers, 18/10 2011, 19:31 (4577 dage siden) @ Carsten B. Thomsen

Hvis folk skal "lokkes" til at tage toget, frem for bilen, så er gode tog et meget stærkt kort at spille ud.
At lokke bilister over i offentlige transportmidler er knapt nok gjort med de nuværende jyske regionaltog - men det gøres som nævnt her i hvert fald slet ikke med busser!
Bilister vil med andre ord kunne godt "lokkes" at køre med tog, med de gider sgutte køre med bus!
Et andet stærkt kort er, at man kan arbejde undervejs på togturen, og uanset hvor komfortable MR-togene vitterligt er (bortset fra den indtrængende kvalmende dieselos!!), så er strømstik til den bærbare og trådløst Internet nærmest et "must" nu om dage.
Hvis planen er, at vi - måske især her i Vendsyssel - skal have "glæde" af MR-togene i de næste 10 år, eller hvad ved jeg, så ville indbygning af strømstik og trådløst Internet ved en eventuel kommende revision være et godt tiltag, som ville være endnu et godt argument for at tage toget versus at tage bilen.
En sådan revision måtte desuden også gerne omfatte nye motorer/renovering af de nuværende motorer, sådan at de kan leve

Mon ikke tiden er ved at løbe fra wifi i toget? Jeg oplever det som en gene at bruge det, da jeg oftest skal betale ekstra for det, eftersom jeg ikke kører på 1'.
Derudover er det altså ikke stabilt. Det er faktisk så ustabilt, at jeg ikke kan benytte mit Visa Electron kort i salgsvognen, da de ikke kan få en udbyder til at give dem en terminal, der er på nettet hele tiden. Nå jamen så tjente de ikke de penge...
Jeg bruger som regel min egen mobil, hvor jeg har et fint data abonnement oven i hatten. Når netværket så strejker, så er det bare at tjekke signalstyrken, så ved man hvor fejlen ligger. På wifi i både DSB og Arriva kan jeg sidde og gætte på hvornår der mon kommer signal igen. Derudover smadrer Arriva's løsning sider med Frames, da de sætter reklamer ind, så framesættet ikke virker...

--
Jacob V. Rasmussen
BlackThorneDK


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Nymølle Skærvefabrik A/S
Nymølle Skærvefabrik A/S

Læs historien om Europas største gravemaskine, 23 hjemmebyggede lokomotiver, 20 kilometer smalspor, en tunnel under Roskilde landevej, Rockwool fabrikken og meget andet godt i denne artikel om Nymølle Skærvefabrik A/S.

Læs mere
Billige jernbane T-shirts


Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak