Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

IC3 udskiftet med MR?! (Generelt)

af BlackThorneDK ⌂, Randers, 18/10 2011, 00:24 (4578 dage siden) @ thomash

MR-MRD er fint nok på sidebaner, men tiden og forbrugernes ønsker for komfort og behagelig rejse mellem landsdelene i et IC tog kan ikke indfries med tog-sæt der er passé og desuden er der rejsetids forlængelser i sigte, det er ikke rimelig kundepolitik.


Kan du fortælle mig hvad der gør at MR/MRD er dårligere komfortmæssigt ift. MF eller IC4? ud over det, er jeg enig med dig i det omkring rejsetidsforlængelsen, det er ikke så godt.. :) Men jeg vil hellere sidde ned i lidt længere tid end stå op i over 2 timer.

Sæderne er gode nok i MR. Også selvom man 'kommes hinanden lidt mere ved' end jeg syntes er rart.
Men der mangler borde! Og stik! Hvis jeg skal køre mere end den halve / hele time det tager at komme fra Århus H / Viby til Skødstrup hiver jeg som regel min laptop op af tasken. Og selvom navnet ellers kunne antyde det, er det ikke rart at have sådan en på skødet. I IC3 er der relativt gode borde. I Desiro / MQ er der klapborde ved flysæderne, som også er gode at sidde ved. Men i MR er der et stort tomt hul. Det eneste tog jeg kender der er mindre borde i er S-Toget?

Hastighed, Acceleration og Støj syntes jeg ikke er et problem i MR. Når bare toget holder køreplanen, så jeg når mine skift rundt omkring, kan jeg nok godt leve med et par minutters ekstra kørsel...

--
Jacob V. Rasmussen
BlackThorneDK


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak