Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

IC4 blir indsat så snart muligt istedet for MR.. (Generelt)

af UTJ, 19/10 2011, 13:01 (4576 dage siden) @ Fysikeren

Jeg giver Henrik Thomsen og Jens MO-Møller ret.
I tiden før der blev anskaffet gummisnuder til fjerntrafikken kunne man rejse med tog der bestod af tidsløse og elegante personvogne med komfortable og ekslusive kupeer, disse blev trukket af smukke og kraftfyldte lokomotiver der var driftssikre og også kunne bruges til godstransport.
I dag går togselskaberne mere op i internet SMS og onlinetjenester,selv på stationerne kan man ikke blive fri for TY-skærme med reklamer for alt muligt ragelse,togene er forsynet med reklamer som dækker hele vognsiden fordi der skal tjenes penge på alt,derfor er togrejser blevet noget sekundært og derfor er materiellet derefter,væk er følelsen af luksus og tdligere tiders komfort.


Synes du blander teknik og indretning sammen. Der er jo intet problem i at indrette alm. personvogne med samme sæder og borde som IC3, enddog kupéer burde være muligt.

Samtidigt går kritikken i tråden på at MR ikke er moderne, bl.a. pga. manglende stik. Der er jo videre ingen problemer i at indrette alm. vogne med moderne faciliteter tilpasset de moderne forventninger.

Så at togselskaberne ikke har fokus på "tidsløse" vogne er ikke det samme som at de ikke vil levere en god rejse. Derudover synes jeg netop onlinetjenester er en vigtig del af rejsen, så jeg kan tjekke dagens trafik o.a.

JO. Det fjerner fokus fra kerneydelsen: tog. De leverer faktisk ikke varen. Først det kedelige med at få toget til at køre (til tiden) og dernæst kan man eventuelt flippe ud med alt det andet. Hvis togene kører til tiden er en gammeldags papirplakat jo god nok. I en tid med ipads og mobilt bredbånd er tiden ved at løbe fra 220V stik, medmindre de elektronikafhængige rejsende løber tør for elektroner......og det gør de jo hvis toget går i står, fordi man har indkøbt noget bras eller ikke vedligeholder det gode man næsten ikke har mere.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak