Avatar

Laurbjerg-Silkeborg sporoptagning - divergerende kilder

af Morten Flindt Larsen, København K, 29/11 2022, 01:38 (681 dage siden) @ ivar

Jeg er ikke enig med dig i din sidste betragtning. Ved ikke at melde en dato ud, har man givet de resterende (få) godskunder tid til at finde andre løsninger.
Lovteksten siger jo ikke, at banen skal nedlægges - den må nedlægges helt eller delvist, og så var det vel op til DSB at vurdere fremdriften.

Som jeg ser det nedlægges banen på datoen for lovens ikrafttræden, hvad DSB efterfølgende gør med det tiloversblevne stykke infrastruktur, er sagen uvedkommende.

mvh
-ivar

Hej Ivar,

Loven trådte i kraft ved vedtagelsen i Folketinget 5. februar 1971, så jeg kan forstå, at du mener, at der var tale om ulovlig kørsel på en nedlagt bane frem til 22. maj 1971 og mellem Laurbjerg og Thorsø frem til 25. sep. 1971. Mon ikke, man havde hørt om det, hvis det havde været tilfældet?

[image]

--
Med vanlig venlig hilsen
Morten F. Larsen

En pessimist ser en mørk tunnel.
En optimist ser lyset for enden af tunnelen.
En realist ser et godstog.
En lokomotivfører ser tre idioter, der står midt i sporet og stirrer tomt frem for sig.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Struers lokomotiver 1890-1960
Struers lokomotiver 1890-1960

Fhv. trafikinspektør Georg A. Wienecke skrev op gennem 1990´erne i alt 34 afsnit om Struers lokomotiver. Wiencke var ikke den mest strukturerede person og han afsporede hele tiden med spændende anekdoter og oplysninger fra resten af Jylland.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak