Laurbjerg-Silkeborg sporoptagning - divergerende kilder
Men ministeriet (dvs generaldirektoratet for DSB) blev bemyndiget til at meddele at pr. en eller anden dato, så var det slut, hvorefter overbygningen kunne fjernes og arealerne disponeres til andre formål end jernbanedrift.
Og det er denne meddelelse, som Thomas ikke kan finde.
For så vidt angår de baner, som blev bemyndiget nedlagt med udgangspunkt i lov nr. 73 af 3. marts 1971, var der så yderligere den krølle, at de ikke kunne fjernes fra jordens overflade, før end Jernbanerådet havde sagt god for det (jf. dette indlæg).
At Folketinget og ministeren under lovforslagets behandling aftalte at "stække" ministerens beføjelser, skulle tages for pålydende, og jeg er flere gange stødt ind i oplysninger om, at nu havde Jernbanerådet godkendt dén og dén påtænkte handling.
For så vidt angår strækningen Laurbjerg-Silkeborg kunne man f.eks. i DJK's blad Jernbanen nr. 1, 1972 finde denne notits:
Med venlig hilsen
Thomas Boberg Nielsen