Nyt regionaltogssystem rammes af ændringer. (Generelt)
Det nye spor i Frederikshavn afventer ERTMS da man fandt det for dyrt at ombygge Frederikshavns eksisterende sikringsanlæg under to år før ERTMS var planlagt til at skulle være udrullet i Fh.
Tak til andersj, som leverer en forklaring næsten som "fra hestens mule".Til det sidste om ombygning af Frederikshavns eksisterende sikringsanlæg, bøjer jeg mig selvfølgelig for argumentet, men hvis det nu trods bliver yderligere forsinket med ERTMS - men det gør det nok ikke - så har det til alle tider, da jeg "var ved banen og endda med et vist ansvar for anlæg og drift" været en god ide at udnytte forbedringer i de faste anlæg fra dag 1, netop ud fra, at planer kan skride.
Nå, det var bare lige det, jeg ville sige!
Bedste hilsener
Ove af Erritsø
Det var også planen at det skulle igang men man må have stødt på nogle bekostelige udfordringer. Selvom der nu går et par år inden det kommer i brug så var det nok alligevel en klog beslutning at anlægge det på samme tid som resten af stationen i Frederikshavn blev sporrenoveret. "Når nu man var igang"
Der er sikkert lavet økonomiske beregninger på, om det kunne betale sig at foretage dyre ændringer i det eksisterende sikringsanlæg (og fjernstyringsanlæg). Og det kan det sikkert ikke (så nødvendigt det ekstra spor ind på Frederikshavn station altså heller ikke). I må vente på signalprogrammet.