Slut med direkte tog København - Struer (Generelt)
Frederikshavn ryger nok samme vej hvis der ikke bliver elektrificeret, medmindre man laver en særlig udbudspakke med Lyn-dieseltog til Struer og Frederikshavn x gange om dagen... (Sker nok ikke)...
Frederikshavn får allerde fra august 2017 kun 4 direkte forbindelser til/fra København dagligt.
Ja og det har man jo selv valgt...
Men det kan hurtigt blive til 0 hvis man ikke har noget passende materiel at kører med.
Ja det er vist en bjørnetjeneste regionen gør passagerene lavet med denne aftale. Det blev slået stort op med 80% mere togkørsel i Nordjylland, men det kommer nu først til at ske tidligst i 2021... Den første etape kommer til at indeholde 25% mere, altså ca. det samme som DSB tilbød regionen i 2013. Tilbuddet blev dog hurtigt afvist dengang, for hvad nu hvis DSB kunne udføre den opgave som regionen selv ville udføre? Hvad var der galt i at passagerene fik en bedre betjening fra 2013 til 2017 hvor regionen selv overtager? http://nordjyske.dk/nyheder/nej-tak-til-flere-tog/4890a3cf-8386-48aa-8a60-25b96f5599f0/...
Det er ikke fordi jeg ikke hilser Nordjyske Jernbaner velkommen med deres bedre regularitet, men meget mere kan de ikke levere bedre end DSB. Komforten i Desiro og Lint er langt under IC4 og IC3, men det er jo selvfølgelig også kun fordi vi er blevet forkælet med fjerntogsmateriel på langt de fleste afgange (inkl. regionaltog) i Vendsyssel.
--
Mvh Anders