Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Avatar

Slut med direkte tog København - Struer (Generelt)

af gaest, 10/11 2016, 07:51 (2725 dage siden) @ Bumle

Kan ikke og kommer aldrig til at forstå hvorfor det er så vigtigt at udlicitere alt muligt her i Danmark. Tror stadig ikke man spare en skid i den sidste ende.

DSB's drøm om et dieselhøjhastighedstog holder tilsmurt i grafitti på diverse sidespor, men så er sidesporene da i det mindste bevarede så længe.
Som det er nu hvor der af og til går ild i en IC3, med efterfølgende materielmangel til rådighed - i en alerede anspændt materielsituation, er en udlicitering det eneste rigtige. Sig om Lint hvad i vil, men de kan da i det mindste køre uden at der går ild i dem hele tiden, og driftsomkostningerne mindre end feks IC4 og MR, og vel for den sags skyld også IC3 - eller det der burde have været på vedligehold af IC3.
Hvis DSB ikke skal stille materiel til de strækninger der som noget nyt kommer i udbud, kan det være at de kan stille med noget der virker og ikke brænder hele tiden på det resterende net.
Drømmen om et dieselhøjhastighedsnet som KUN kunne befares af DSB er brast med IC4. Som vi vist efterhånden har fundet ud af findes der ikke den slags materiel på markedet, medmindre man skal ud i specialdesign, og det har vi jo set virkningen af. Ja, så er der kun Lint og Desiro tilbage.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Jernbanebøger

Frygt og fascination

Frygt og fascination. Pris 250 kr.

Læs mere
Knutzens personvogne
Knutzens personvogne

Lars Christensen har skrevet et fyldigt forord til en artikel om DSBs personvogne skrevet af daværende generaldirektør for DSB Peter Knutzen og bragt i Vingehjulet nr. 1/1943. Artiklen er forsynet med billeder fra Jernbanen.dk´s arkiv.

Læs mere
Indsend billeder

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak