Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Slut med direkte tog København - Struer (Generelt)

af Peter Christensen, 10/11 2016, 10:01 (2725 dage siden) @ Niels Bak

Hvis en privat operatør skal købe materiellet, så påvirker det ikke de EU-krav, som der er for offentligt forbrug.....
DERFOR giver det rigtig god mening at private køber materiellet. At det også passer fint med regerings politik kan anses som en art bonusgevinst.....
Og DSB?
Tja, her er man nok glad ved at kunne få lidt flere togsæt.
Tanken om at IC4 redder det hele er vidst ved at fordufte omend lamgsommere end ønskeligt.
Bevares, DSB har en trafikkontrakt med staten, men jeg kan ikke lige gennemskue om udløbet af DSBs trafikkontrakt falder sammen med at Arrivas nuværende står til udløb; andre må gerne bidrage her.
Alternativt, så kan den ellers monopolelskende bestyrelsesformand for DSB nok overtales til at se det fornuftige i dispositionerne - evt. med lidt vage løfter om kompensation.

Omkring Svendborgbanen, så har DSB formået at pisse temmelig mange af (pendlere og politikere) og så er det vel ikke helt ulogisk at prøve en ny operatør?
Kunne sq være sjovt om der faktisk kom styr på tingene med en anden operatør.......
I mange år har Odense-Fredericia fungeret som en art materieludvekslingsløb til/fra Svendborgløbene.
At det så nærmest er en rullende sporspærring henover vestfyn er en anden sag.....men sært at den ikke er med i puljen, for der bliver "en del" tomløb (= dyrt) hvis Od-Svg kommer til at ligge som en art ø.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak