Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Signalprogrammet - ulven kommer - eller hvad? (Jernbanen i dag)

af esni, Frederikssund, 2/4 2017, 18:27 (2583 dage siden) @ steenth

STM-boksen der kræves for kørsel i Danmark er baseret på BL 3.4.0, en STM baseret på 2.3.0d blev aldrig realiseret, så alle togene skal have 3.4.0 som minimum. Tog med BL 2.3.0.d vil ikke kunne anvendes i Danmark


Jeg tænker omvendt. Man kunne jo udstyre København-Ringsted med 2.3.0d som nødløsning, når alle tog alligevel har 3.4.0 eller højere.

I ingeniøren kunne man læse at leverandøren endnu ikke havde et drev til et sporskifte med bevægeligt hjertestykke, som kunne bruges med ERTMS. Det blev ikke uddybet nærmere, men da højhastighedsbaner med ERTMS ikke er en nyhed, og da bevægelige hjertestykker synes uundgåelige på sådanne, så kunne det da bestemt tænkes at 2.3.0d var løsningen?


Hele emnet:

 RSS Feed af emne



Reise til Kiøbenhavn 1856
Reise til Kiøbenhavn 1856

I 1856 foretog Morten Nielsen en rejse fra Odense til København med den netop åbnede jernbaneforbindelse fra Korsør til København. Mortens oldebarn Jan Geugjes har indsendt Mortens dagbog fra turen, som vi bringer her.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak