Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Signalprogrammet - ulven kommer - eller hvad? (Jernbanen i dag)

af steenth, 3/4 2017, 16:26 (2582 dage siden) @ esni

Jeg tænker omvendt. Man kunne jo udstyre København-Ringsted med 2.3.0d som nødløsning, når alle tog alligevel har 3.4.0 eller højere.


I ingeniøren kunne man læse at leverandøren endnu ikke havde et drev til et sporskifte med bevægeligt hjertestykke, som kunne bruges med ERTMS. Det blev ikke uddybet nærmere, men da højhastighedsbaner med ERTMS ikke er en nyhed, og da bevægelige hjertestykker synes uundgåelige på sådanne, så kunne det da bestemt tænkes at 2.3.0d var løsningen?

Sporskiftedrev forbindes til et sikringsanlæg. ETCS og radioblokcenter ligger normal oven på sikringsanlæg. Så der er et led imellem. Men der er snak om at bygge de funktioner sammen, så det hele kun skal konfigureres en gang. Hvor langt man er kommet i den retning ved jeg ikke.

Mvh
Steen


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak