Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Roskilde (Generelt)

af hummel_62, Biltris, ved den midt sjællandsk jernban, 29/8 2012, 10:40 (4261 dage siden) @ Allan Eriksen

Jeg tror ikke vi kan lave ret meget for Roskildeområdet førend der er mere kapacitet på strækningen, altså den nye bane København Ringsted er en realitet. Når det er realiseret syntes jeg man skal genindføre regionaltogene fra Roskilde (Ringsted) der så kører til Lufthavnen udenmom KH, og samtidig lade regionaltog standse i Glostrup og lave perron på Ny Ellebjerg. Kræver at der er penge til det. Om det så er blå eller rød blok der skal gennemføre det, er vist ret underordnet. De siger jo allesammen at der skal gøres mere for den kollektive trafik.

Venlig hilsen

Allan

Regional stationen på Glostrup er ned lagt alt perron anlæg er væk, adgang fra tunnel er lukket. Ellers en kanon ide, da jeg starter nyt job i Glostrup.

Jeg tror at der kommer perron på Ny Ellebjerg, men om den tages i brug hmmm.

Men ingen tivel i mit sind der bliver bedre plads Kalundborg/Roskilde - København/kastrup Når Ringsted er klar, bare kedeligt at tilslutning i Kværkeby(ringsted) ikke bliver med niveau skærring. sådan er der så meget. Det var/er samme fejl ved kastrup lufthavn, der bruger vi så en masse penge på at rette fejlen


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billige jernbane T-shirts


Brammingeulykken
Brammingeulykken

Den 26. juli 1913 skete en af de værste jernbaneulykker i Danmarks historie, da Tog 1029 - også kendt under navnet ´Emigranten´ - afsporedes umiddelbart vest for Bramminge station. Ved ulykken omkom 15 personer, ligesom mange blev hårdt såret. Her er hele historien.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak