Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Roskilde (Generelt)

af Allan Eriksen, 1/9 2012, 13:12 (4258 dage siden) @ Jonas

Jeg syntes du har ret i det du skriver om Roskilde (jeg bor i vestenden af Roskilde) lokalpolitikerene siger kun det vil tage længere tid hvis der er S-tog, men for hvem, det er da kun for dem der skal ind til København, hvis man for eksempel skal til Glostrup eller Rødovre, tror jeg ikke det er ret mange minutter det drejer sig om, og så undgår man også togskifte i HøjeTaastrup jeg underbygger det med at 4G S-tog har god accelerationsevne, så alene på den konto ville det være en fordel, hvis man har råd til at forlænge S.banenettet og bekoste at det nok trafikalt set ville være en fordel hvis det er tostrøms S-tog. Ellers må man som jeg tidligere har påpeget at når den nye bane er der og aflaster Vestbanen, så må vi have genoprettet Glostrup som standsningssted.

Venlig hilsen

Allan


Hele emnet:

 RSS Feed af emne



Assens Sukkerfabrik
Assens Sukkerfabrik

De danske Sukkerfabrikker opførte i 1883-84 Assens Sukkerfabrik, der i over 100 år var en stor og vigtig arbejdsplads i Assens. Læs i denne artikel om fabrikkens historie med fokus på roebanesystemet og de lokomotiver, der befarede det.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak