Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Roskilde (Generelt)

af Niels Bak, 29/8 2012, 13:56 (4260 dage siden) @ Allan Eriksen

Allan har ret. Perronen er der, om end den nok trænger lidt til en kærlig hånd. Men i princippet er det bare at lukke lågen op, der er sat op for trappen op fra perrontunnellen.

Jeg mener dog at kunne huske, at perronen er smallere end den normale standard, og det var en medvirkende årsag til den blev pillet ud af drift. Hvis det skal løses, så skal sporet flyttes, og det er ikke billigt.

Men den vigtigste grund var vel, at togstoppet i Glostrup optog kapacitet som manglede på banen.

Når der nu bliver ledig kapacitet, så er det oplagt dels at genindføre det direkte lufthavnstog og dels at lade et par af de øvrige regionaltog standse her (og ikke på Danshøj som Lars skriver. Den ligger efter lufthavnsbanen skiller fra, og har også kun perron på S-togssporene. Lufthavnstoget kan derimod få omstigning til Ringbanen på Ny Ellebjerg). Den nye letbane, der vil styrket Glostrups knudepunktsfunktion, gør det ikke mindre fordelagtigt.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Fra ´De gode gamle dage´
Fra ´De gode gamle dage´

Morten Flindt Larsen har samlet en lang række små historier og anekdoner, der fortæller om livet ved banerne, den gang tiden var en anden i ´De gode gamle dage´. De stammer fra tusindvis af gamle jernbaneblade, tidsskrifter, dagblade m.v. som Morten har gennemlæst.

Læs mere
ContecRail

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak