Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Roskilde (Generelt)

af Lars Kongshøj, 29/8 2012, 19:47 (4260 dage siden) @ Allan Eriksen

Jeg tror ikke vi kan lave ret meget for Roskildeområdet førend der er mere kapacitet på strækningen, altså den nye bane København Ringsted er en realitet.

Næ.

Når det er realiseret syntes jeg man skal genindføre regionaltogene fra Roskilde (Ringsted) der så kører til Lufthavnen udenmom KH, og samtidig lade regionaltog standse i Glostrup og lave perron på Ny Ellebjerg.

Det skal man også gøre, men de skal også have s-tog til kbh. At togene skal hedde regionaltog svarer til at sporvogne i Storkøbenhavn skal hedde letbaner.

Kræver at der er penge til det. Om det så er blå eller rød blok der skal gennemføre det, er vist ret underordnet. De siger jo allesammen at der skal gøres mere for den kollektive trafik.

Rød blok er en del mere positiv for kollektiv trafik, men det er rigtigt at der er kommet mere fokus på det, også sort blok har opdaget at der behov for andet end ubenyttede motorveje i øde områder i Jylland.

OT: Mon ikke S-regeringen holder ti år, som der har været traditioner for regeringsholdighed i årtier. De kom ikke godt fra start, men V's pressetjeneste får det vist hårdt de kommende dage. Undlad venligst at kommentere dette, vi skal ikke diskutere politik.

Når der kommer opgangstider igen håber jeg at der sker noget med Kh.

Mvh Lars


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Jernbanebøger

De danske gasværker og banerne omkring

De danske gasværker og banerne omkring. Pris 330 kr.

Læs mere
... og så kommer toget, Trine
... og så kommer toget, Trine

Dette hæfte på 48 sider udkom i 1972 på Signalpostens forlag. Undertitlen er ´en baneveterans erindringer fra Als og Sundeved´ og er baseret på dagbogsnotater fra Stationsforstander S. S. Nielsen, Sønderborg. Hæftet er i pdf-format og fylder 16 Mb.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak