Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Roskilde (Generelt)

af Svend, 29/8 2012, 11:41 (4261 dage siden) @ Allan Eriksen

Jeg tror ikke vi kan lave ret meget for Roskildeområdet førend der er mere kapacitet på strækningen, altså den nye bane København Ringsted er en realitet. Når det er realiseret syntes jeg man skal genindføre regionaltogene fra Roskilde (Ringsted) der så kører til Lufthavnen udenmom KH, og samtidig lade regionaltog standse i Glostrup og lave perron på Ny Ellebjerg. Kræver at der er penge til det. Om det så er blå eller rød blok der skal gennemføre det, er vist ret underordnet. De siger jo allesammen at der skal gøres mere for den kollektive trafik.

Det er nu ikke bare på strækningen der skal skabes mere kapacitet, men også (og især) på og omkring Københavns Hovedbanegård. Om det skal ske ved at anlægge flere perronspor omkring Dybbølsbro (DSB solgte jo deres arealer, så det blev umuligt at køre helt frem til Bernstorffsgade), eller om flere tog skal køre i retning mod Øresundsbanen (hvor kapaciteten også er fuldt udnyttet), må tiden vise.

Mange synes det er en fremragende ide, hvis togene fra højhastighedsbanen over Køge fremover kører direkte mod Lufthavnen, men jeg kan ikke helt se logikken, da det jo er de færreste der ønsker at afslutte (eller begynde) deres togrejse på Amager.

--
Svend


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak